Polecamy

Ułatwienia dla klientów korporacyjnych Santander Bank Polska w iBiznes24 Connect

Bank wprowadził integrację serwisu dla korporacji iBiznes24 Connect z systemem finansowo-księgowym Simple.ERP. Dzięki temu klienci mogą korzystać z bezpośredniej wymiany danych między systemem księgowym a bankiem oraz automatyzacji procesów.

W dynamicznym świecie bankowości innowacje i automatyzacje operacji finansowych są niezbędne, by sprostać wymaganiom klientów. Klienci coraz częściej oczekują, że realizacja operacji bankowych będzie łatwiejsza w obsłudze, a bankowość elektroniczna zapewni im szeroki zakres możliwości. By odpowiedzieć na te potrzeby, Santander Bank Polska nawiązał współpracę z firmą Simple.

– Przygotowując produkty i usługi dla naszych klientów wsłuchujemy się w ich głos i potrzeby. Współpraca między Santander Bank Polska, a SIMPLE, dostawcą oprogramowania SIMPLE.ERP w zakresie integracji z iBiznes24 Connect jest odpowiedzią na oczekiwania firm, które na co dzień wspieramy. Dzięki integracji systemów, Klienci będą mogli jeszcze efektywniej korzystać z usług bankowych – mówi Krzysztof Popowski, product owner iBiznes24 Connect w Santander Bank Polska.

Ułatwienie pracy księgowych

Dzięki integracji możliwe jest usprawnienie pracy osób odpowiedzialnych za operacje oraz rozliczenia finansowe. Automatyczne pobieranie danych z banku, pozwala na skrócenie czasu wykonywania bieżących operacji księgowych i ograniczenie ryzyka popełniania błędów. Usługa iBiznes24 Connect pozwala również na szybsze i łatwiejsze przygotowanie przelewów oraz paczek przelewów. Jest to szczególnie istotne w przypadku dużych przedsiębiorstw, które przeprowadzają wiele operacji finansowych każdego dnia.

Lepsza kontrola finansów przedsiębiorstwa

Dzięki integracji programu Simple.ERP i bankowości elektronicznej iBiznes24 klienci mają dostęp do informacji o stanie rachunków w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że mogą na bieżąco sprawdzać, ile środków finansowych mają do dyspozycji oraz monitorować wpływy i wydatki.

Bezpieczeństwo i niezawodność

Wymiana komunikatów między bankiem a systemem ERP odbywa się w formacie XML, bazującym na standardzie ISO20022. Szyfrowanie łącza wspiera jeszcze wyższy poziom zabezpieczenia danych. Cały proces przebiega w obrębie sprawdzonej technologii webservice, dostarczanej od lat przez obydwie strony.

Dzięki integracji iBiznes24 Connect z systemem finansowo-księgowym Simple.ERP, klienci banku zyskują dostęp do nowoczesnych rozwiązań automatyzacji procesów finansowych, które wpływają na zwiększenie efektywności i konkurencyjność.

– Funkcjonalność eBank zaoszczędza dużo czasu w pracy bieżącej.  Mamy widoczne informacje o statusie przelewu oraz o aktualnym saldzie rachunku na etapie wykonywania przelewu bezpośrednio w systemie ERP bez konieczności przełączania się pomiędzy dwoma systemami. Możemy również ustawić przelewy odroczone na przyszłe terminy. Co najważniejsze dzięki modułowi eBank zapewniono bezpieczeństwo, wysokie standardy komunikacji i szyfrowania. Integracja jest tak przygotowana, że nie wymaga żadnych plików pośrednich – mówi Edyta Popławska, Dyrektor Działu Usług Konsultingowych w Simple SA.

Źródło: Santander

EBI przyznał Pekao Leasing 68 mln euro kredytu na wsparcie zrównoważonego rozwoju MŚP

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i Pekao Leasing kontynuują swoją długoletnią współpracę, podpisując kolejną umowę kredytową, tym razem o wartości 68 mln euro na wsparcie zrównoważonego rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

Wspieranie działań chroniących klimat i dotyczących zrównoważonego rozwoju jest kluczowym priorytetem EBI, a umowa z Pekao Leasing stanowi znaczący krok w tym kierunku. Dzięki temu finansowaniu polskie MŚP mają możliwość rozwoju swoich zielonych inwestycji, zwiększając tym samym konkurencyjność na rynku krajowym i międzynarodowym – stwierdziła wiceprezes EBI, prof. Teresa Czerwińska.

Dwadzieścia procent całkowitej kwoty inwestycji zostanie przeznaczone na projekty ekologiczne, co podkreśla wspólne zaangażowanie obu instytucji w odpowiedzialność środowiskową.

– Grupa Pekao od lat współpracuje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, wspierając polskie firmy i przemiany w polskiej gospodarce. Kolejna dużej wartości umowa Pekao Leasing z EBI to następne środki na unowocześnienie polskich małych i średnich firm i wsparcie ich zrównoważonego rozwoju – powiedział Leszek Skiba, prezes Banku Pekao S.A.

W 2022 r. Grupa EBI zapewniła polskim MŚP finansowanie w wysokości 695 mln euro, wspierając 69 192 przedsiębiorstwa i utrzymując 650 888 miejsc pracy. W latach 2018 – 2022 wsparcie Grupy EBI dla firm w Polsce wyniosło 7,03 mld euro.

Pekao Leasing ma bardzo dobre doświadczenia ze współpracy z międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Pozyskane środki przeznaczamy głównie na finansowanie inwestycji przedsiębiorstw z sektora MŚP, w szczególności zaspokajając ich potrzeby w modernizacji parku maszynowego. W świetle dynamicznego wzrostu finansowania udzielanego klientom przez Pekao Leasing w ostatnich kwartałach, jesteśmy przekonani, że środki, które pozyskaliśmy z EBI, szybko dotrą do polskich przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy planują inwestycje mające na celu redukcję emisji CO2 oraz zwiększenie efektywności energetycznej w procesach produkcyjnych – podkreśla Krzysztof Zgorzelski, prezes Pekao Leasing.

Źródło: Pekao

Pekao Investment Banking oraz Biuro Maklerskie Pekao wsparły ofertę publiczną akcji Murapolu

Pekao Investment Banking oraz Biuro Maklerskie Pekao wsparły wartą 0,4 mld zł pierwszą ofertę publiczną jednego z największych krajowych deweloperów, firmy Murapol. Pekao IB pełniło rolę Globalnego Koordynatora i Współprowadzącego Księgę Popytu, a wraz z BM Pekao działały jako Współprowadzący Księgę Popytu, Agent Rozliczeniowy i Menadżer Stabilizujący w ofercie.

Murapol zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w miniony piątek, 15 grudnia, co było pierwszym od dwóch lat IPO na rynku głównym GPW. Oferta publiczna objęła wyłącznie istniejące akcje, sprzedawane przez większościowego akcjonariusza spółki.

Grupa Banku Pekao po raz kolejny pokazała swoją siłę, kompetencje i doświadczenie w doradztwie finansowym oraz organizacji największych na krajowym rynku transakcji, tym razem w dawno niewidzianej, znacznej wartości ofercie publicznej akcji. Mamy nadzieję potwierdzać naszą mocną pozycję w tym obszarze udziałem w kolejnych ofertach na rynku akcji czy długu – powiedział Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao S.A., odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Grupa Murapol jest obecna na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce od ponad 22 lat. Od początku swojej działalności zrealizowała ponad 27 tys. mieszkań w 19 polskich miastach. Murapol zakłada sprzedaż lokali klientom detalicznym na poziomie około 2.900 w 2023 roku oraz około 3.700-3.800 w 2024 roku.\

Źródło: Pekao

Jeszcze bezpieczniejsza obsługa klienta w Banku Pekao dzięki identyfikacji pracownika banku

Bank Pekao S.A. stawia na jeszcze większe bezpieczeństwo i wygodę klientów, chroniąc ich  przed spoofingiem, czyli próbami podszywania się pod pracowników banku czy pod numer telefonu infolinii. Oszuści często dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z konta klienta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na jego dane. Pretekstem do podania poufnych danych może być, np.: zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą. Klienci Pekao mają już możliwość szybkiego upewnienia się, że kontaktująca się z nimi osoba to naprawdę pracownik banku.

 Jak wygląda to rozwiązanie? Klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Podczas rozmowy, kontaktujący się pracownik banku wysyła do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika. Wówczas klient prosząc o podanie tych danych upewnia się, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku. Jednocześnie pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. Dla osiągnięcia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, bank świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

Bezpieczeństwo środków naszych klientów to dla nas priorytet. Wiemy, że spoofing jest popularną metodą jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay – mówi dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao, Remigiusz Hołdys.

Oprócz bezpieczeństwa swoich klientów Bank Pekao stawia również na ich wygodę i szybkość obsługi. Klient zainteresowany produktem lub usługą dostępną w kanałach zdalnych może zostać przekierowany do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych. Podobnie jak w przypadku wizytówki pracownik banku może wysłać klientowi powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w serwisie Pekao24, a klient po zalogowaniu szybko dotrze do miejsca, które go interesuje. To korzyść  zarówno dla klientów i pracowników, którzy jeszcze szybciej będą odpowiadać na potrzeby klientów. 

Wygoda klientów i dostępność oferty banku w kanałach zdalnych jest dla nas bardzo ważna, dlatego od lat rozwijamy serwis internetowy Pekao24 oraz aplikację mobilną PeoPay. Od teraz nasi klienci dzięki przekierowaniom zyskają szybki i bezpośredni dostęp do produktów i usług banku, którymi są zainteresowani. Funkcjonalność jest dostępna zarówno podczas spotkania w oddziale oraz w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem oddziału lub infolinii. Jestem przekonany, że wprowadzone rozwiązania zdecydowanie zwiększą komfort obsługi naszych klientów – podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych.

Bankowość elektroniczna Banku Pekao S.A. jest doceniana przez ekspertów i klientów. Została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku” w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja mobilna PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie według badania Digital Banking Maturity 2022, przeprowadzonego przez Deloitte. PeoPay jest także wysoko oceniany w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

Źródło: Pekao

PKO Bank Polski dołącza do Partnership for Carbon Accounting Financials (PCAF)

  • PKO Bank Polski dynamizuje prace nad dekarbonizacją portfela kredytowego i zgodnie z metodyką PCAF kontynuuje drogę do neutralności klimatycznej.

  • Korzystanie z norm PCAF umożliwi zgodną z najwyższymi standardami kalkulację emisji w Zakresie 3 tj. śladu węglowego portfela kredytowego banku.
  •  Stosowanie metodyki PCAF wzmocni dążenia PKO Banku Polskiego do stania się liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.

PKO Bank Polski zgodnie z celami klimatycznymi określonymi w Strategii na lata 2023-2025, kontynuuje drogę do neutralności klimatycznej. Bank ogranicza poziom generowanego śladu węglowego, który jest skutkiem działalności operacyjnej i podejmuje kroki w kierunku dekarbonizacji portfela kredytowego. Metodyka Partnership for Carbon Accounting Financials (PCAF) umożliwi zharmonizowane podejście do oceny i ujawniania emisji gazów cieplarnianych w portfelu kredytowym banku.

- Pomiar śladu węglowego portfela kredytowego jest pierwszym istotnym krokiem dla skutecznego zarządzania ryzykiem środowiskowym, które z czasem, w przypadku braku odpowiednich działań, będzie coraz bardziej wpływało na materializację ryzyka kredytowego. Ważne jest aby na obecnym etapie rozwoju procesów wdrażania zasad środowiskowych sektor bankowy wnosił istotną wartość dodaną przy wykorzystaniu sprawdzonych i spójnych metod pomiaru emisyjności stając się ważnym partnerem dla naszych klientów w przejściu przez pełną wyzwań ścieżkę transformacji energetycznej 

– mówi Paweł Metrycki, dyrektor Pionu Ryzyka Bankowego w PKO Banku Polskim.

- PKO Bank Polski dąży do tego, aby stać się liderem finansowania transformacji ESG. Ważną częścią realizacji naszej strategii są partnerstwa i współpraca z organizacjami promującymi standardy, pozwalające na uspójnienie informacji istotnych dla zarządzania obszarem ESG. Pozyskanie porównywalnych danych o naszym oddziaływaniu na środowisko naturalne umożliwi nam przeprowadzanie analiz, wyznaczanie celów, informowanie o działaniach i ujawnianie postępów. Wszystko to ma to kluczowe znaczenie dla realizacji naszych celów biznesowych, które wiążemy z ambicjami w zakresie środowiska 

- dodaje Małgorzata Darowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju ESG w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski – lider odpowiedzialnej transformacji

PKO Bank Polski szacuje wpływ ESG na ryzyko bankowe ocenia je i kontroluje. Identyfikacja ryzyka umożliwia wspieranie finansowaniem projektów proekologicznych, a także eliminację finansowania tych o negatywnym wpływie na środowiskowo.
Od 2019 roku PKO Bank Polski liczy poziom emisji gazów cieplarnianych z działalności operacyjnej. W strategii na lata 2023-2025 zobowiązał się osiągnąć neutralność klimatyczną w Zakresie 1 i 2 do 2030 roku. Bank eliminuje źródła energii o wysokiej emisyjności, kupuje energię pochodzącą z OZE, podejmuje działania ograniczające zużycie energii.
Zaangażowany w ograniczanie śladu węglowego bank podejmuje także kroki w kierunku dekarbonizacji portfela kredytowego. Już w ramach przyjętych w lipcu 2021 roku celów ESG zobowiązał się, że do 2030 roku istotnie ograniczy ekspozycję na sektor wydobywczy węgla, zwiększając jednocześnie skalę finansowania transformacyjnego o co najmniej 5 proc. rok do roku. Największy udział w tym mają nowo udzielone kredyty na projekty związane z realizacją inwestycji w OZE.

Partnership for Carbon Accounting Financials

Organizacje finansowe z całego świata zrzeszone wokół PCAF mają jednolity globalny standard liczenia i raportowania emisji gazów cieplarnianych zapewniający przejrzystość i rozliczalność . Na jego podstawie mogą ujawniać emisje, których źródłem są klienci korzystający z ich finansowania i kapitału inwestycyjnego. Metodyka PCAF pozwala ocenić wielkość emisji gazów cieplarnianych związanych z kredytami korporacyjnymi, papierami wartościowymi, kredytami hipotecznymi czy samochodowymi. Z metodyki PCAF korzysta wiele wiodących międzynarodowych banków, m.in. Barclays, Morgan Stanley, Citi, Bank of America, Lloyds. PKO Bank Polski jest drugim bankiem z Polski, który przyjął PCAF.
 
Źródło: PKO BP