Polecamy

II etap ujednolicenia systemów bankowości internetowej i mobilnej w Banku BNP Paribas dla Klientów biznesowych (mikroprzedsiębiorców i rolników)

12 kwietnia 2024 r. rozpocznie się II etap migracji Klientów biznesowych (mikroprzedsiębiorców i rolników) z systemu bankowości internetowej Banku BNP Paribas GOonline Biznes do bankowości internetowej GOonline. Zmianie ulegnie także mobilna wersja bankowości – GOmobile Biznes zostanie zastąpiona aplikacją GOmobile. Bank z osobami objętymi migracją skontaktuje się przez bankowość elektroniczną.

Kwietniowa migracja kolejnych Klientów do GOonline to kontynuacja działań banku zmierzających do poprawy wydajności przy jednoczesnym zwiększaniu wygody korzystania z usług. I etap przechodzenia Klientów biznesowych do nowego systemu miał miejsce w czerwcu 2023 r. Rozłożenie zmian w czasie zapewnia płynność transferu oraz pozwala użytkownikom na odpowiednie przygotowanie się do zmian.

Od 15 kwietnia 2024 r. kolejni Klienci biznesowi będą mogli się logować do systemu GOonline – tego samego, z jakiego korzystają Klienci indywidualni. Numery rachunków pozostają niezmienione. Jeżeli dana osoba posiada w banku konto indywidualne i rachunek firmowy, będzie mogła korzystać z obu logując się tylko raz – wygodna rozwijana lista pozwoli łatwo przełączać się między poszczególnymi profilami.

– Bank BNP Paribas rozwija się stale, to część naszego DNA, ale nie jest to postęp dla samego postępu. Każda zmiana ma poprawić jakość naszych usług, aby Klienci mogli z nich korzystać jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej i jeszcze bardziej intuicyjnie – mówi Maciej Wójcik, odpowiedzialny za obszar produktów dla mikroprzedsiębiorców i rolników w Banku BNP Paribas.

Ujednolicenie systemów będzie też dotyczyć aplikacji bankowej dostępnej w telefonie. Teraz do obsługi kont indywidualnych i rachunków firmowych dla Klienta biznesowego wystarczy GOmobile. Dzięki temu możliwe będzie kompleksowe zarządzanie finansami z jednej tylko aplikacji. Aplikacja GOmobile Biznes przestanie działać – dlatego bank prosi o jej odinstalowanie 12 kwietnia. Następnie należy pobrać z App Store lub Google Play aplikację GOmobile i ją aktywować.

Źródło: BNP Paribas

Edukacja finansowa dzieci kluczowa dla przyszłości – startuje kolejna edycja Misji Kieszonkowe Banku BNP Paribas

Już po raz trzeci w szkołach podstawowych w całym kraju wystartuje projekt edukacyjny Misja Kieszonkowe, który pomógł zdobyć wiedzę finansową już 60 000 dzieci w całej Polsce. Tradycyjnie działaniom edukacyjnym towarzyszy konkurs dla szkół, w ramach którego można wygrać wycieczki edukacyjne dla całej klasy do warszawskiego minicity. Dodatkowo w zwycięskich klasach lekcje edukacyjną poprowadzi młodzieżowy influencer. Organizatorem akcji jest Bank BNP Paribas.

Klasy, które zgłoszą się do projektu, mogą wziąć udział w specjalnym konkursie. Uczniowie będą mieli okazję wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania budżetem, począwszy od jego planowania aż do wydatkowania. Otrzymają zadania związane z ich codziennością – zostaną m.in. poproszeni o zorganizowanie szkolnych wydarzeń w rodzaju kiermaszu, interaktywnej wystawy czy zawodów klasowych. Prace konkursowe można zgłaszać do 31 maja 2024 r. w Strefie Nauczyciela na stronie www.misjakieszonkowe.pl.

Nagrodzone zostaną łącznie 40 klas, każdy uczeń otrzyma worki, dyplomy i certyfikaty, a 4 klasy zostaną wyróżnione nagrodami głównymi: I i II miejscem dla klas I-III oraz analogicznie dla klas IV-VI.  Każda z  czterech nagród głównych oznacza kieszonkowe w wysokości 3000 zł każde, do wykorzystania na jednodniową wycieczkę edukacyjną dla całej klasy oraz wizyta w miasteczku edukacyjnym miniciti. Dodatkowo, klasy, które zajmą I miejsce w swoich kategoriach, odwiedzi znany influencer edukacyjny i przeprowadzi z nimi specjalne zajęcia z edukacji finansowej.

- W obecnym otoczeniu politycznym i gospodarczym zadbanie o edukację finansową dzieci, przyszłych decydentów, wyborców, obywateli i konsumentów, jest szczególnie istotne – stąd też nasz pomysł na Misję Kieszonkowe. By zwiększyć atrakcyjność programu, dostarczyć chętnym dodatkowej motywacji  oraz zdrowej rywalizacji poszerzyliśmy tegoroczną edycję o dodatkowy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Liczymy na to, że zostanie on z entuzjazmem powitany przez uczestników, a okazja do poznania kolejnych perspektyw na edukację finansową wzbogaci i ugruntuje dotychczasową wiedzę dzieci, a może nawet również ich opiekunów i edukatorów - mówi Justyna Dąbrowska-Pietrewicz, menadżerka ds. komunikacji marketingowej w Banku BNP Paribas.

Misja Kieszonkowe

Projekt Misja Kieszonkowe to coroczne wydarzenie organizowane przez Bank BNP Paribas. Tegoroczna, trzecia edycja, podobnie jak w ubiegłym roku, wpisuje się w ramy 12. edycji Światowego Tygodnia Pieniądza (Global Money Week). Jest to coroczna globalna kampania wspierająca budowanie świadomości finansowej już od najmłodszych lat.

Misja Kieszonkowe pomaga nauczycielom, opiekunom i rodzicom mierzyć się z często niełatwym tematem edukacji finansowej. Poprzednie edycje przyniosły pozytywne efekty - już po pierwszej z nich wiedza finansowa dzieci biorących udział w „Misji Kieszonkowe” wzrosła nawet o 70%.

Tegoroczna formuła „Misji Kieszonkowe” nie uległa istotnym zmianom. Tak jak rok i dwa lata temu, nauczyciele zgłaszają siebie i swoje klasy przez stronę www.misjakieszonkowe.pl, a następnie otrzymują darmowe materiały edukacyjne, w tym scenariusze lekcji dla cyklu zajęć z zakresu finansów osobistych. Istnieje kilka wersji scenariuszy dopasowanych do wieku dzieci biorących w nich udział, ale wszystkie zapewniają zarówno teoretyczną jak i praktyczną wiedzę na temat finansów. Projekt nie pomija też aspektów psychologicznych związanych z edukacją finansową – dzieci uczą się jak nie oceniać innych przez pryzmat statusu materialnego oraz, że pieniądze mogą być środkiem nie tylko do realizacji zachcianek, ale i do własnego rozwoju. Niedawne badanie przeprowadzone przez Bank BNP Paribas i Fundację Sukcesu Pisanego Szminką pokazuje, że nawet dorośli mają często problemy właśnie z psychologicznymi aspektami zarządzania finansowego, bank uznał więc wczesne działanie w tym zakresie za kluczowe.

Źródło: BNP Paribas

 

Rok 2023 w Banku Pekao: najwięcej nowych kont osobistych, niskie koszty ryzyka i rekordowe zyski

Ubiegły rok pokazał konsekwencję i skuteczność w realizacji strategii Banku Pekao. Dochodowość banku rosła we wszystkich segmentach działalności, sprzedaż kredytów hipotecznych zwiększyła się wykładniczo, najwyższa w historii była liczba nowo założonych rachunków bieżących. To wraz z brakiem nietypowych zdarzeń zaowocowało rekordowym zyskiem netto. Bank tradycyjnie utrzymywał zdywersyfikowany model biznesowy i silny bilans, a koszty ryzyka pozostały na niskim poziomie. 2023 rok to również dalszy dynamiczny rozwój bankowości cyfrowej.

Ubiegły rok, ale także kilka minionych lat w Banku Pekao to czas wielkiej zmiany. Dotyczyła ona obszaru technologii, podejścia do klienta, cyfryzacji, ale też jakości i efektywności procesów. Nasza konsekwencja w działaniu przyniosła wymierne skutki i na wyciągnięcie ręki są cele naszej strategii na lata 2021-2024. Rok 2023 kończymy z najlepszym wynikiem finansowym w historii banku, a giełdowa wycena Pekao, biorąc pod uwagę wypłacone dywidendy jest najwyższa od początku obecności banku na GPW – mówi Leszek Skiba, prezes Banku Pekao.

Skonsolidowany zysk netto Banku Pekao w 2023 r. wyniósł 6,578 mld zł wobec 1,717 mld zł zysku netto rok wcześniej. Zysk netto w samym IV kw. 2023 r. zamknął się kwotą 1,723 mld zł, czyli o 95 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2022 roku.

Silny wzrost zysku netto to efekt dobrych wyników operacyjnych kluczowych segmentów działalności banku przy efektywnym wykorzystaniu otoczenia wysokich stóp procentowych oraz przy braku obciążenia zdarzeniami nietypowymi (jak m.in. koszt wakacji kredytowych) i niższych kosztach regulacyjnych.

Nowa sprzedaż kredytów hipotecznych w 2023 roku przekroczyła 10 mld zł i była trzykrotnie wyższa niż rok wcześniej. Przy wzroście w całym sektorze bankowym o 41 proc. Liczba nowych rachunków bieżących otwartych przez klientów indywidualnych wyniosła 583 tys. najwięcej w historii Pekao. Nowa sprzedaż pożyczek gotówkowych zwiększyła się rok do roku o 16 proc. – spośród nich, 83 proc. udzielono poprzez bankowość cyfrową.

Liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej Pekao na koniec grudnia wyniosła 3,1 mln osób wobec 2,8 mln rok wcześniej, zbliżając się do strategicznego celu na 2024 rok – 3,2 mln aktywnych klientów mobilnych.

Dwucyfrowy (13 proc.) był w 2023 w ujęciu rok do roku wzrost wolumenu finansowań dla MŚP. A wzrost wolumenu finansowań w połączonych segmentach MŚP i MID, mimo spowolnienia gospodarczego wyniósł 4 proc.

Konsekwentnie Bank Pekao utrzymywał koszty pod ścisłą kontrolą. Wskaźnik koszty/dochody za 2023 rok znalazł się na poziomie 32,7 proc. wobec założonego celu na koniec 2024 roku na poziomie 42 proc.

Koszty ryzyka pozostały na niskim poziomie 37 pb dzięki odpowiedzialnemu podejściu do zarządzania bilansem. Cel strategiczny na koniec okresu strategii w 2024 roku to 50-60 pb.

Źródło: Pekao

Bank Pekao S.A. dzięki współpracy z PLL LOT umożliwił zbieranie mil w lotniczym programie Miles & More

Bank Pekao S.A. wzbogacił swoją ofertę o możliwość zbierania mil w największym programie lojalnościowym w Europie – Miles & More. To efekt strategicznej współpracy banku z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Dzięki niej klienci Pekao mogą gromadzić mile za transakcje dokonywane kartami kredytowymi – Kartą Kredytową z Żubrem oraz kartami kredytowymi bankowości prywatnej. Zgromadzone mile można wymienić na: bilety lotnicze, podwyższenie klasy podróży samolotem, rezerwację hotelu, wynajem samochodu oraz inne nagrody.

Nie ma znaczenia, czy dziś latasz czy jeszcze nie, czy jesteś już uczestnikiem programu Miles & More, czy dopiero się nim staniesz. Dzięki strategicznej współpracy Banku Pekao z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT oraz Miles & More, w krótkim czasie można łatwiej, szybciej oraz taniej realizować swoje wymarzone podróże.

Bank Pekao jako jedyny bank w Polsce umożliwia gromadzenie mil w programie Miles & More. Skupiamy się na potrzebach klientów. Naszym celem jest nie tylko sprostanie tym oczekiwaniom, ale również dostarczanie produktów i usług, które będą wygodne, atrakcyjne i pełne korzyści. Dlatego konsekwentnie realizujemy naszą strategię mającą na celu udostępnianie klientom najlepszych rozwiązań w Polsce. Bardzo dobrym przykładem jest Karta Kredytowa z Żubrem, która od momentu wdrożenia cieszy się ogromną popularnością. Potwierdza to niemal dwukrotny wzrost udziału rynkowego Banku Pekao w sprzedaży kart kredytowych. Jestem przekonany, że dzięki programowi Miles & More nasi klienci będą mogli jeszcze łatwiej spełniać swoje marzenia o podróżowaniu – powiedział Paweł Strączyński, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Program Miles & More to największy w Europie program lojalnościowy pozwalający gromadzić mile i wymieniać je m.in. na bilety ponad 35 linii lotniczych. Mile można wymienić na bilety przewoźników zrzeszonych w Star Alliance oraz innych partnerskich linii lotniczych programu Miles & More, np.: PLL LOT, Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS, Turkish Airlines, Brussels czy portugalski TAP. Zgromadzone mile można wymienić również na: podwyższenie klasy podróży samolotem, rezerwację hotelu, wynajem samochodu oraz nagrody rzeczowe.

– Z myślą o pasażerach, którzy od zawsze byli w centrum naszej uwagi, dążymy do ciągłego doskonalenia naszej oferty, a programy lojalnościowe odgrywają w tym procesie istotną rolę. Wspólnie z Bankiem Pekao S.A. prezentujemy usługę, która przede wszystkim zaspokoi potrzeby często podróżujących pasażerów. Zapraszam serdecznie do korzystania z kart i zbierania mil, które będzie można wykorzystać nie tylko na przeloty, ale również na zakupy w naszym sklepie Shop&More – mówi Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.

W ofercie Banku Pekao mile mogą zbierać obecni i nowi posiadacze Karty Kredytowej z Żubrem oraz kart kredytowych bankowości prywatnej – Pekao World Elite Mastercard i Pekao Visa Infinite. Wystarczy, że w aplikacji mobilnej PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24 dołączą swoją kartę do programu Miles & More.

Karta Kredytowa z Żubrem to pierwsza karta kredytowa w Polsce dostępna w modelu abonamentowym dostępna w trzech pakietach: Standard, Złoty i Platynowy. Do programu Miles & More można dołączyć kartę w każdy pakiecie.

Posiadacze Karty Kredytowej z Żubrem zyskują:

  • 1000 mil powitalnych po pierwszej transakcji kartą
  • Mile za transakcje – im wyższy pakiet karty, tym więcej mil Miles & More!
  • Pakiet Platynowy: 6 zł = 1 mila
  • Pakiet Złoty: 10 zł = 1 mila
  • Pakiet Standard: 20 zł = 1 milaOchronę przed utratą ważności mil zgodnie z zasadami Miles & More

Bank nalicza mile za płatności w sklepach stacjonarnych i w internecie, wypłaty gotówki w bankomatach oraz za przelewy z karty.

Posiadacze Karty Kredytowej z Żubrem z Miles & More w Pakiecie Złotym i Platynowym dodatkowo mogą korzystać z bezpłatnej odprawy Business Check-in na lotnisku Chopina w Warszawie podróżując liniami lotniczymi PLL LOT.

Szczegóły dostępne na pekao.com.pl/zbieram-mile.

Poza milami Miles & More posiadacze Karty Kredytowej z Żubrem mogą korzystać także z innych benefitów, takich jak:  

  • do 360 zł rocznie zwrotu za płatności w internecie np. za bilety lotnicze i inne zakupy (w Pakiecie Platynowym),
  • do 240 zł rocznie zwrotu opłat za przejazdy autostradami w Polsce i za granicą (w Pakiecie Platynowym),
  • bezpłatny dostęp do saloników lotniskowych w przypadku opóźnienia lotu rejsowego dla posiadacza karty oraz 4 osób towarzyszących (w Pakiecie Złotym i Platynowym).

Więcej szczegółów o karcie można znaleźć na: www.pekao.com.pl/karta-z-zubrem.

Klienci bankowości prywatnej Banku Pekao, którzy posiadają karty kredytowe Pekao World Elite Mastercard lub Pekao Visa Infinite również mogą zbierać mile w programie Miles & More. To kolejna – obok szerokiego pakietu ubezpieczeń, serwisu Concierge i nielimitowanych wejść do saloników lotniskowych w ramach Priority Pass – dodatkowa funkcjonalność prestiżowych kart kredytowych Banku Pekao S.A.

Posiadacze kart kredytowych bankowości prywatnej Banku Pekao zyskują Miles & More:

  • 1000 mil powitalnych po pierwszej transakcji kartą,
  • Mile za transakcje: 5 zł = 1 mila,
  • Ochronę przed utratą ważności mil zgodnie z zasadami Miles & More.

Posiadacze kart Pekao World Elite Mastercard lub Pekao Visa Infinite z Miles & More dodatkowo mogą korzystać z bezpłatnej odprawy Business Check-in na lotnisku Chopina w Warszawie podróżując liniami lotniczymi PLL LOT oraz bezpłatnej usługi Fast Track na lotnisku Chopina, dla siebie i osób towarzyszących w jednej rezerwacji, jeżeli bilet na lot został zakupiony na stronie lot.com.

Więcej szczegółów o kartach prestiżowych bankowości prywatnej można znaleźć na: www.pekao.com.pl/private-banking.

 

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla Karty Kredytowej z Żubrem wynosi 18,95%. Kalkulacja przygotowana na 3.01.2024 r. na reprezentatywnym przykładzie. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) dla: Pekao World Elite Mastercard wynosi 28,84%; dla Pekao Visa Infinite wynosi 31,67%. Kalkulacja przygotowana na 1.02.2024 r. na reprezentatywnym przykładzie.

Źródło: Pekao

Bank Pekao nagradza za polecenie konta w programie „Polecam Przekorzystnie”

Od teraz klienci Banku Pekao S.A. mogą przystąpić do nowej edycji programu „Polecam Przekorzystnie”. Każdy klient za skuteczne polecenie jednej osoby, może otrzymać nagrodę w wysokości od 50 do 100 zł, w zależności od tego, jakie konto poleci. Obecna edycja programu potrwa do 15 maja 2024 r.

W programie „Polecam Przekorzystnie” mogą wziąć udział zarówno dotychczasowi klienci banku, jak również osoby, które założą konto w okresie trwania programu. Wystarczy zarejestrować się w aplikacji mobilnej PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24. Korzystający z rekomendacji sam później będzie mógł stać się polecającym.

Użytkownicy mogą rekomendować rachunki dla różnych grup klientów znajdujące się w ofercie banku: Konto Przekorzystne, Konto Przekorzystne dla Młodych, Konto Świat Premium oraz Konto Przekorzystne Biznes. Każdy klient banku może polecić konto maksymalnie 15 osobom i zyskać nawet 1500 zł. Nowy klient może otrzymać nagrodę za otwarcie konta w promocji dla nowych klientów.

Po dołączeniu do grona klientów Pekao, samemu można stać się polecającym. Należy jedynie pamiętać o przekazaniu poleconej osobie kodu, którym jest numer telefonu podawany podczas rejestracji w programie. Konto można otworzyć wygodnie online za pomocą selfie, w aplikacji mobilnej PeoPay.

- Popularność programu poleceń wśród naszych klientów jest duża, a klienci doceniają atrakcyjną ofertę konta połączoną z wysoko oprocentowanym Kontem Oszczędnościowym. Cieszą nas rekomendacje klientów, ponieważ jest to potwierdzenie, że oferowane przez bank produkty i usługi są najwyższej jakości. W Pekao stawiamy na rozwiązania mobilne, bo dziś większość spraw bankowych można zrealizować w aplikacji PeoPay. Dlatego też umożliwiamy klientom dołączenie do programu poleceń również w aplikacji – tę drogę wybiera blisko 9 na 10 uczestników programu - mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A.

Konto Przekorzystne zapewnia swojemu właścicielowi cały szereg korzyści. Przede wszystkim bank prowadzi konto bezwarunkowo bezpłatnie, klient może także dokonywać wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą bez opłat Pekao. Ponadto bank zwolni z opłaty posiadaczy złotych kart wielowalutowych, jeżeli raz w miesiącu zasilą konto kwotą 1000 zł oraz dokonają co najmniej pięciu transakcji kartą wydaną do niego, a także wyrażą zgodę na komunikację marketingową. Osoby, które nie ukończyły 26. roku życia mają zagwarantowaną obsługę karty debetowej za 0 zł.

Nowi klienci mogą teraz skorzystać z XI edycji promocji „Otwórz Konto Przekorzystne online i zgarnij nagrodę” i otrzymać od banku bonus do 200 zł na swój rachunek. Aby skorzystać z akcji należy założyć konto online i spełnić odpowiednie warunki:

  • otworzyć konto z kartą debetową oraz bankowością elektroniczną Pekao24 i aplikacją PeoPay między 9 stycznia a 3 kwietnia 2024 r., wtedy otrzyma przelew w wysokości 50 zł,
  • wykonać minimum 5 transakcji kartą przypisaną do konta w każdym z trzech kolejnych miesięcy i zyskać dodatkowe 150 zł.

 

Ponadto klienci, którzy założą Konto Oszczędnościowe wraz z Kontem Przekorzystnym mogą liczyć na konkurencyjne oprocentowanie, 7 proc. w skali roku do 100 tys. zł przez 5 miesięcy od jego otwarcia. W przypadku Konta Oszczędnościowego Premium z Kontem Świat Premium posiadacze zyskają 7 proc. w skali roku do 200 tys. zł przez 5 miesięcy od otwarcia.

 

Więcej informacji o Programie Poleceń na stronie: https://www.pekao.com.pl/mgm

Źródło: Pekao