Polecamy

Bank Pekao z paletą nagród w rankingu „Instytucja Roku”

W tegorocznej, 9. edycji rankingu "Instytucja Roku", Bank Pekao S.A. został wyróżniony w siedmiu kategoriach. Pierwsze miejsca bank zajął w dwóch kategoriach związanych z obsługą zdalną i mobilną, a w kolejnych pięciu znalazł się w czołówce. Indywidualne wyróżnienia za jakość obsługi otrzymało 30 placówek banku.

W tegorocznej edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanego przez firmę Moje Bankowanie, Bank Pekao zdobył nagrody aż w 7 kategoriach. Numerem jeden na rynku okazał się w kategoriach Najlepsza bankowość internetowa i Najlepsza aplikacja mobilna. W projekcie oceniono 13 banków. Nagrodę przyznawano najbardziej uniwersalnym serwisom, które oferują klientom najwięcej użytecznych funkcjonalności ułatwiających zarządzanie finansami. W kategorii Najlepsza bankowość internetowa na uzyskany wynik wpływały 93 funkcjonalności pogrupowane w 16 obszarów. Najlepszą aplikację mobilną wybrano w oparciu nie tylko o wskaźnik dostępnych funkcjonalności, ale także w oparciu o opinie użytkowników. W aplikacjach mobilnych na wynik wpływały 134 funkcjonalności pogrupowane w 22 obszary. Wskaźnik jakościowy obejmował opinie użytkowników aplikacji na podstawie recenzji aplikacji w sklepach Google Play i App Store. W projekcie wzięto pod uwagę aż 84 569 opinii klientów. Bank Pekao został zwycięzcą w obu kategoriach, uzyskując najwyższy wskaźnik dostępnych funkcjonalności i jedne z najwyższych na rynku ocen użytkowników aplikacji mobilnej.

Bank został również wyróżniony w kategorii Najlepsza obsługa w placówce za pozytywne doświadczenia i zrozumienie klientów podczas bezpośrednich kontaktów. Tytuły Najlepszych placówek bankowych w Polsce otrzymało aż 30 oddziałów banku. W kategorii Najlepsza bankowość prywatna Bank Pekao został doceniony za wysokie kompetencje doradców, umiejętność przedstawienia szerokiego wachlarza rozwiązań oraz partnerskie podejście prezentowane podczas spotkań. W kategorii Najlepszy bank dla firm doceniono wyróżniającą się jakość obsługi klienta zainteresowanego poznaniem oferty rachunku oraz dodatkowych usług dla firm.

W kategoriach Najlepszy proces otwarcia konta w placówce oraz Najlepszy zdalny proces otwarcia konta, Bank Pekao doceniono za sprawny i przyjazny klientom system otwarcia konta zarówno w oddziale, jak i w procesie na selfie.

Ogółem, po podsumowaniu wszystkich 10 kategorii rankingu, Bank Pekao został uznany za drugi Najlepszy bank w Polsce.

Jak podaje firma Moje Bankowanie, Instytucja Roku to największy na rynku, a przy tym najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. W tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu, 13 banków było ocenianych w 10 kategoriach tematycznych, które obejmowały 4 segmenty klienta: detaliczny, zamożny, private banking oraz firmowy. Projekt był prowadzony w sposób ciągły przez cały 2023 rok. Dla stworzenia rankingu zrealizowano 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1382 połączenia z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 390 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.

Źródło: Pekao

Usługi finansowania handlu Banku Pekao podwójnie nagrodzone

Bank Pekao S.A. został trzeci rok z rzędu nagrodzony za usługi finansowania handlu w konkursie organizowanym przez renomowany, międzynarodowy magazyn Euromoney. W tegorocznym rankingu Best Trade Finance Survey, Bank Pekao został uznany za lidera rynku w Polsce, zdobywając tytuł Market Leader in Poland 2024 oraz wyprzedził konkurencję w kategorii Best Services in Poland 2024.

To kolejne w tym roku nagrody dla Pekao w obszarze finansowania handlu. W styczniu bank otrzymał prestiżowe wyróżnienie „The Best Trade Finance Provider in Poland 2024” przyznawane przez magazyn Global Finance.

Jak zawsze przy takich miłych okazjach podkreślam, że koncentrujemy się na rozwoju oferty, technologii i sprawnej obsłudze, aby skutecznie wspierać naszych klientów na wszystkich rynkach, na których prowadzą działalność, niezależnie od koniunktury gospodarczej – mówi Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Euromoney to brytyjski miesięcznik poświęcony biznesowi i finansom. Ukazuje się od 1969 roku. Porusza tematy gospodarcze, finansowe i giełdowe z całego świata. Główny nacisk położony jest na branżę bankową. Wyróżnienie Euromoney jest przyznawane na podstawie badania, w którym klienci wybierają najlepsze ich zdaniem rozwiązania w zakresie finansowana handlu.

Źródło: Pekao

PKO Bank Polski i Comarch łączą siły, aby ułatwić pracę klientom korporacyjnym i przedsiębiorstwom

  • Dzięki współpracy PKO Banku Polskiego i firmy Comarch klienci korporacyjni i przedsiębiorstwa mogą teraz zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie Comarch ERP Optima, bez logowania do serwisu iPKO biznes.

  • Jest to możliwe dzięki pełnej integracji systemów. To rozwiązanie znacznie usprawnia obsługę finansowo-księgową w dużej firmie i skraca czas potrzebny na wykonanie operacji.

Dzięki współpracy PKO Banku Polskiego i firmy Comarch klienci korporacyjni i przedsiębiorstwa, które korzystają z systemu Comarch ERP Optima, mogą zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie, bez konieczności logowania do serwisu iPKO biznes. Jest to możliwe dzięki pełnej integracji systemów. W efekcie każda firma, która korzysta z obu tych programów może znacznie uprościć czynności finansowo-księgowe. 

Wśród operacji, które może zrealizować firma znajdują się m.in. zlecanie przelewów - w tym przelewy MPP/Split Payment, przelewy do ZUS, przelewy podatkowe oraz zagraniczne, pobieranie historii transakcji, sprawdzanie salda rachunków. W dostarczonym rozwiązaniu klienci mają do wyboru dwa sposoby uwierzytelniania i podpisywania zleceń, za pomocą certyfikatu wydawanego przez bank lub podpisem kwalifikowanym.

 

- Naszym celem jest nieustanny rozwój serwisu iPKO biznes dzięki wdrażaniu funkcji, które ułatwiają pracę naszym klientom. Dlatego integrujemy bank z najpopularniejszymi systemami finansowo-księgowymi, z których korzystają duże firmy. Dzięki współpracy z naszym partnerem – firmą Comarch – udostępniliśmy takie rozwiązanie klientom korzystającym z iPKO biznes i pracującym w Comarch ERP Optima. Wspólnie z firmą Comarch planujemy integrację z ich kolejnymi systemami  

– mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych w PKO Banku Polskim.

 

- Do puli integracji systemów Comarch ERP z bankami dołączamy teraz kolejną - z PKO Bankiem Polskim. To duże ułatwienie dla firm korzystających z naszego oprogramowania Comarch ERP Optima. Dzięki temu firmy nie tylko zmniejszą czas potrzebny na wykonanie operacji finansowej, ale też ograniczą potencjalne błędy czy zyskają szybki dostęp do informacji o finansach organizacji  

– tłumaczy Zbigniew Rymarczyk, Wiceprezes Comarch i Dyrektor Sektora Enterprise Solutions.

Comarch ERP Optima to najpopularniejszy program w Polsce stworzony dla firm z każdej branży, obsługujący sprzedaż, zarządzanie, prowadzenie księgowości oraz kadr i płac. Dzięki wbudowanym dedykowanym rozwiązaniom to najchętniej wybierane oprogramowanie księgowe. System Comarch ERP Optima jest dostępny w modelu stacjonarnym oraz w modelu usługowym (w chmurze), dzięki czemu użytkownicy mogą kompleksowo zarządzać procesami w firmie przez internet. Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane zgodnie ze zmianami w przepisach. 
Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP jest szyfrowana i odbywa się poprzez webservices. Stosowana technologia jest sprawdzona, bezpieczna i z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat. Z iPKO biznes są już zintegrowane systemy finansowo-księgowe:
  • enova365 firmy Soneta
  • MS Dynamics AX/365 – moduł BankFlow firmy XPLUS
  • Symfonia – aplikacja Nasz Bank firmy MAP solution
a już wkrótce dołączą kolejne systemy finansowo-księgowe.
Usługę można aktywować w serwisie iPKO biznes.
 
Źródło: PKO BP

Nowość w PKO Banku Polskim – cyfrowa wersja karty kredytowej

  • Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz korzystać z kart kredytowych również w wersji cyfrowej.

  • Nowo wydane karty kredytowe są natychmiast dostępne w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO.

  • Z karty w formie cyfrowej mogą korzystać wszyscy klienci indywidualni posiadający karty kredytowe PKO Banku Polskiego. Jednocześnie mogą używać tradycyjnych fizycznych kart.

  • Widoczny w wersji cyfrowej karty zmienny kod CVC/CVV zwiększa bezpieczeństwo płatności w internecie.

Karty w formie cyfrowej są dostępne dla ponad 900 tysięcy klientów indywidualnych korzystających z kart kredytowych PKO Banku Polskiego z logo organizacji Mastercard oraz Visa. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą oni korzystać z tradycyjnych fizycznych kart. Wprowadzenie na karcie cyfrowej zmiennego kodu CVC/CVV zwiększa klientom poziom ochrony i bezpieczeństwa płatności internetowych kartą. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków na świecie obsługujących zmienny kod bezpieczeństwa w aplikacji. W niedalekiej przyszłości karta cyfrowa i zmienny kod CVC/CVV będą też dostępne dla posiadaczy kart debetowych. W kolejnym etapie bank planuje dać klientom możliwość zrezygnowania z kart fizycznych.

Cyfrowa wersja karty kredytowej daje jej posiadaczowi nowe możliwości. Pierwsza z nich to natychmiastowa dostępność – z karty można korzystać od razu po akceptacji w banku wniosku o kartę kredytową, bez konieczności czekania na dostarczenie fizycznej karty. W praktyce oznacza to możliwość używania karty do płacenia w internecie (płatności z podaniem numeru karty i innych danych na stronie internetowej lub w aplikacji), jak również aktywacji płatności powtarzalnych (subskrypcji). Kartę można też od razu dodać do płatności zbliżeniowych smartfonem lub zegarkiem do portfela: Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY! czy Xiaomi Pay.
Druga, innowacyjna na rynku funkcja to zmienny kod CVC/CVV - jest ważny tylko przez określony czas, po czym się zmienia. Kod wyświetlany jest w aplikacji IKO i serwisie iPKO lub dostępny jest za pomocą bankowej infolinii. Zwiększa to bezpieczeństwo płatności kartami w internecie. Aby korzystać z tych nowych funkcji, klient nie musi wymieniać karty – wystarczy jedynie aktualna wersja IKO.
 

Klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej płacą zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem, takie płatności to już 25 proc. transakcji w terminalach płatniczych. Zgodnie z ich oczekiwaniami ewolucyjnie wprowadzamy rewolucyjne zmiany, które zwiększają wygodę i bezpieczeństwo płatności kartami. W dłuższej perspektywie ma to doprowadzić do wyeliminowania plastikowych kart płatniczych z portfeli naszych klientów. Pierwszy technologiczny krok właśnie wykonaliśmy - w aplikacji IKO w smartfonach oraz w serwisie iPKO dostępne są cyfrowe wersje naszych kart kredytowych. Mają wszystkie funkcje kart plastikowych, a nawet trochę więcej – zwiększający pozom cyberbezpieczeństwą zmienny kod CVC/CVV. To początek tej innowacyjnej zmiany - docelowo klient zdecyduje czy chce mieć kartę w wersji fizycznej i cyfrowej, czy tylko kartę cyfrową

– podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Nowe, cyfrowe funkcje dostępne są już teraz dla wszystkich klientów indywidualnych używających kart kredytowych, w tym najpopularniejszych Przejrzystych kart kredytowych oraz kart PKO Mastercard Platinum i PKO Visa Infinite. Dotychczasowi użytkownicy kart kredytowych mogą do płatności w internecie korzystać zarówno z kodu CVC/CVV wydrukowanego na rewersie karty, jak i dynamicznego kodu bezpieczeństwa CVC/CVV, wyświetlanego w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Na nowych kartach kredytowych, również tych wznawianych, nie będzie już drukowany na odwrocie statyczny kod bezpieczeństwa – klient znajdzie tam podpowiedź: „CVC/CVV -> aplikacja mobilna IKO/serwis internetowy iPKO/infolinia”. Klienci PKO Banku Polskiego dostęp do danych karty znajdą w IKO oraz iPKO - w zakładce „Karty”, po kliknięciu w opcję „Pokaż dane karty” i po dodatkowej autoryzacji dostępu. Klienci, którzy mają kartę kredytową, a nie korzystają z serwisu internetowego ani aplikacji mobilnej banku, taki kod mogą uzyskać za pośrednictwem bankowej infolinii (800 302 302) dostępnej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
W najbliższym czasie z kart w wersji cyfrowej i zmiennego kodu bezpieczeństwa CVC/CVV będą też mogli korzystać posiadacze kart debetowych PKO Banku Polskiego. W dalszym etapie klient będzie mógł zrezygnować z karty fizycznej już na etapie wnioskowania. W każdej chwili później, w razie potrzeby, będzie mógł kartę zamówić w formie fizycznej.
Cyfrowa karta to kolejny krok PKO Banku Polskiego w stronę bardziej korzystnych dla środowiska produktów – w ofercie mamy od niedawna karty płatnicze wykonane z tworzyw pochodzących z recyklingu (rPVC lub rPET).
 
Źródło: PKO BP

Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego Wyłącznym Globalnym Koordynatorem jednej z największych transakcji roku

  • Grupa BNP Paribas sprzedała 6% akcji w BNP Paribas Bank Polska w formule ABB

  • Transakcja uplasowała się z rekordowo niskim dyskontem w ostatnim czasie – 3,8%

  • Wartość transakcji wyniosła około 886 mln zł, co może oznaczać największą transakcję na polskim rynku w tym roku.

Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego pełniło rolę Wyłącznego Globalnego Koordynatora i Współprowadzącego Księgę Popytu przy sprzedaży 6% akcji BNP Paribas Bank Polska. Duże zainteresowanie sektorem bankowym wśród inwestów i szerokie zrozumienie ich oczekiwań umożliwiło maklerom zbudowanie wysokiej dynamiki w procesie przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB). To pozwoliło uplasować ofertę z wyjątkowo niskim dyskontem i osiągnąć cenę 100 zł za akcję. Ostatecznie w transakcji zostały uplasowane akcje o wartości 886 mln zł, co może oznaczać największą transakcję na polskim rynku kapitałowym w tym roku.

Dobre przygotowanie transakcji przez pracowników Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego pozwoliło na bardzo szybkie pokrycie księgi popytu i dało możliwość budowania ceny przez skoordynowane działania maklerów i zarządzających księgą popytu. Ostatecznie Grupa BNP Paribas w odpowiedzi na istotne zainteresowanie inwestorów zdecydowała się na zwiększenie sprzedawanego pakietu z 5% do 6% spółki.
Księga popytu została kilkukrotnie pokryta i w efekcie akcje zostały przydzielone kilkudziesięciu inwestorom. Perfekcyjne wyczucie sentymentu rynkowego wsparte przez dobrą struktryzację transakcji pozwoliły na osiągnięcie niespotykanego na polskim rynku w ostatnim czasie dyskonta na poziomie 3,8% w stosunku do ceny zamknięcia (104 zł) – po 2020 roku takie dyskonto wynosi średnio około 9%.
 

- To dopiero pierwszy kwartał a być może zrealizowaliśmy jedną z największych transakcji ABB na polskim rynku w tym roku. Sukces tej transakcji jest dowodem na wysokie kompetencje, zaangażowanie i profesjonalizm uzupełniających się zespołów Biura Maklerskiego w szczególności Equity Capital Markets kierowanego przez Krisztinę Bende i Sprzedawców Instytucjonalnych kierowanego przez Artura Iwańskiego. Wciąż się rozwijamy i staramy się dostarczać najwyższą wartość dla klientów, więc jestem przekonany, że ta transakcja stanowi dobry znak dla tego co czeka nas na rynku kapitałowym w tym roku. 

– mówi Grzegorz Zawada, dyrektor Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

Sukces transakcji dla BNP Paribas Bank Polska przekłada się na wzrost udziału akcji w wolnym obrocie do 18.6% oraz możliwy wzrost udziałów w indeksach (WIG, sWIG80) zgodnie z zasadami rewizji, a nawet potencjalnie awans do indeksu mWIG40.
 
Źródło: PKO BP