Finanse osobiste

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Innowacyjna wymiana dokumentów firmowych z bankiem

Innowacyjna wymiana dokumentów firmowych z bankiem

Bank Millennium udostępnił usługę Millenet Link Lite, która pozwala firmom na automatyczną wymianę plików z bankiem za pośrednictwem chmury. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku.

 

Banku Millennium jako pierwszy na rynku wykorzystuje zasób chmurowy klienta jako narzędzie umożliwiające integrację z systemami finansowo-księgowymi klientów instytucjonalnych. Rozwiązanie nie wymaga od firmy instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania, klient konfiguruje usługę w bankowości elektronicznej Millenet.

 

- Nieustannie pracujemy, by oferować klientom najlepsze rozwiązania na rynku. Najwyższej jakości cyfrowe usługi dla firm są naszym celem strategicznym. Chcemy, by przedsiębiorcy mogli się cieszyć wyjątkowymi  doświadczeniami w kanałach cyfrowych, podobnie jak bankowości indywidualnej. Digitalizacja
i automatyzacja usług bankowych, zarówno prostych, jak i bardziej zaawansowanych ma ułatwiać firmom prowadzenie biznesu
– mówi Paweł Idzikowski, dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej
w Banku Millennium.

 

- Millenet Link Lite jest pierwszym na rynku rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, które umożliwia łatwy import plików z płatnościami w oparciu o platformę OneDrive, bezpośrednio do systemu bankowości elektronicznej. Rozumiemy, że nie każdy ma dostęp do zaawansowanego zaplecza IT, dlatego postawiliśmy na prostotę i efektywność. Nasza innowacja to krok w przyszłość, który ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki firmy zarządzają swoimi płatnościami - dodaje Krzysztof Smertyha z zespołu Millenet dla Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

 

Millenet Link Lite pozwala na wymianę plików za pośrednictwem usługi Microsoft Onedrive. Zakończył się pierwszy etap projektu, w którym bank umożliwił automatyczny import plików z płatnościami.  Przedsiębiorca konfiguruje usługę w Millenecie dla Przedsiębiorstw - udziela bankowi dostępu do Onedrive, wskazuje typy plików z płatnościami, które będzie importować, wskazuje folder na Onedrive, gdzie będzie umieszczać pliki przeznaczone do importu. W kolejnym kroku umieszcza plik do importu we wskazanym wcześniej folderze. Umieszczone w folderze pliki są automatycznie importowane do Millenetu. Klient loguje się do serwisu, autoryzuje i wysyła płatności.

 

Rozwiązanie ma wiele zalet: pobieranie pliku następuje online, a nie w sposób cykliczny, nie wymaga instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania, jest w pełni konfigurowalne przez bankowość internetową. Brak dodatkowej aplikacji zwalnia klienta z konieczności monitorowania jej działania, zarządzania dostępami, aktualizacji itp.

 

Bank Millennium jest laureatem wielu nagród za jakość obsługi klientów, innowacyjność i wysoki poziom zaawansowania cyfrowego. W 2024 wygrał m. in. konkurs PayTech, który wyróżnia technologiczne rozwiązania największych marek świata finansów, a nowa aplikacja dla firm Banku Millennium otrzymała tytuł Największej Innowacji w Finansach, w kategorii bankowość korporacyjna, przyznawanej przez Global Finance. Bank wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i najlepsze tradycje bankowości,
z powodzeniem konkurując we wszystkich segmentach rynku finansowego oraz dąży, by stać się najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce.

Źródło: Millennium Bank

Konto osobiste i kredyt hipoteczny VeloBanku na podium Złotego Bankiera 2025

Konto osobiste i kredyt hipoteczny VeloBanku na podium Złotego Bankiera 2025

Już po raz XVI. redakcje Bankier.pl i Pulsu Biznesu przyznały nagrody Złotego Bankiera. Przedstawiciele VeloBanku odebrali wyróżnienie za zajecie 3. miejsca w kategorii konto osobiste oraz 3. miejsca za kredyt hipoteczny. Redakcja Pulsu Biznesu określiła kredyt hipoteczny VeloBanku i jego dynamikę sprzedaży „sensacją tegorocznej edycji”. Podwójny sukces produktów ze świata bardziej velo to dowód na to, że VeloBank systematycznie doskonali ofertę, skupiając się na wygodzie klientów zarządzających swoimi finansami.

Jak opisują go organizatorzy, Złoty Bankier to największe badanie sektora bankowego w Polsce, organizowane przez Bankier.pl i Puls Biznesu. Celem rankingu jest wskazanie banków o doskonałej obsłudze i wyróżniającej się ofercie produktowej. Pod uwagę podczas oceny instytucji brane są także wyraźne przewagi konkurencyjne poszczególnych marek.

Wygodne bankowanie z nowoczesnym VeloKontem

Nagrodę za zajęcie 3. miejsca w kategorii konto osobiste odebrał w imieniu VeloBanku Adrian Adamowicz, członek zarządu ds. bankowości detalicznej. Organizatorzy plebiscytu Złoty Bankier 2025 docenili VeloKonto, flagowy produkt banku. Rachunek VeloBanku pozwala nie tylko zarządzać domowym budżetem, ale wyposażony jest w szereg dodatkowych funkcji, jak wirtualny kantor, możliwość zakupu pakietu medycznego czy ubezpieczenia dla siebie i bliskich. To znacznie ułatwia nie tylko zarządzanie finansami osobistymi. Użytkownicy VeloKonta mają też dostęp do nowoczesnej aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Ponadto najbardziej aktywni klienci mogą zyskiwać dzięki programowi lojalnościowemu.

Eksperci w uzasadnieniu werdyktu podkreślali, że przy zachowaniu prostych warunków, klienci zyskują bezpłatne prowadzenie konta oraz bezpłatne korzystanie z bankomatów Planet Cash w Polsce i Unii Europejskiej. Doceniono też wzbogacenie rachunku o dodatkowe funkcje, które ułatwiają m.in. opłacanie rachunków czy zarządzanie subskrypcjami.

- Wyróżnienie w tym prestiżowym konkursie branżowym to czytelny sygnał dla naszych obecnych i przyszłych klientów. VeloKonto to nowoczesne i wygodne rozwiązanie, które odpowiada na codzienne potrzeby. Umożliwia nie tylko realizację podstawowych operacji bankowych, ale dzięki dodatkowym udogodnieniom, pomaga żyć po prostu wygodniej. Trzecie miejsce w Złotym Bankierze 2025 dla naszego konta osobistego potwierdza wysoką jakość produktów, którą skutecznie łączymy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii wdrożonych do ich obsługi. Już dziś nasi klienci testują Velę – cyfrową asystentkę w aplikacji mobilnej, która wspiera ich w jeszcze prostszym i bardziej intuicyjnym korzystaniu z naszej oferty – podkreśla Adrian Adamowicz.

Kredyt hipoteczny VeloDom z RRSO 8,17% doceniony przez ekspertów

Nagrodę za 3. miejsce przyznano również kredytowi hipotecznemu VeloDom. W uzasadnieniu wskazano m.in. konkurencyjne parametry kredytu z okresowo stałym oprocentowaniem oraz wysoką dynamikę sprzedaży.

- Dzięki ofercie kredytu hipotecznego VeloDom nasi klienci mogą cieszyć się wymarzoną nieruchomością. Konkurencyjne warunki, specjalna oferta dla wybranych zawodów oraz wygodny i bezpieczny w pełni zdalny proces wnioskowania, sprawiły, że znaleźliśmy się na podium Złotego Bankiera 2025. Wyróżniająca się oferta i dynamika sprzedaży kredytu VeloDom nazwana została „sensacją tegorocznej edycji” tego prestiżowego plebiscytu. To dla VeloBanku szczególne wyróżnienie, bo produkt hipoteczny stworzyliśmy „od zera”, a w niespełna dwa lata został doceniony zarówno przez branżę, jak i klientów. Wierzę, że w przyszłym roku kapituła konkursu zauważy także kolejne innowacje – nowe rozwiązania technologiczne w obszarze cyfrowego kredytu hipotecznego, których wdrożenie planujemy już wkrótce. Zeszłoroczne zwycięstwo w kategorii kredytu gotówkowego oraz tegoroczne sukcesy VeloKonta i VeloDomu potwierdzają, że VeloBank to marka, która dynamicznie się rozwija i  realnie wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów – zaznacza Anna Rek-Dębicka, dyrektorka departamentu kredytów hipotecznych VeloBanku.

Partnerem strategicznym Złotego Bankiera 2025 jest Mastercard. Za merytorykę konkursu odpowiada firma badawcza Minds & Roses.

Rzeczywista Roczna Stopa Procentowa (RRSO) dla kredytu hipotecznego wynosi 8,17 %. Kalkulacja wyliczona na dzień 13.12.2024 r. na reprezentatywnym przykładzie. szczegółowe informacje o ofercie produktowej VeloBanku, w tym opłaty i prowizje dostępne są na stronie https://www.velobank.pl/. Szczegóły plebiscytu opisane są na stronie: https://zlotybankier.pl/.

 

Źródło: VeloBank

Bank Millennium ułatwia opłacanie rachunków

Bank Millennium udostępnił klientom nową usługę - Płatności powtarzalne BLIK. Rozwiązanie ułatwia opłacanie cyklicznych rachunków np. za serwisy działające w systemie subskrypcji.

Coraz więcej usług na rynku oferowanych jest wyłącznie w modelu subskrypcyjnym. Klienci opłacają abonamenty w systemie miesięcznym lub rocznym. Niektórzy mają obawy przed podawaniem dostawcom pełnych danych kart płatniczych. W takiej sytuacji Płatności powtarzalne BLIK są doskonałym rozwiązaniem. Usługa ułatwia opłacanie cyklicznych zobowiązań np. usług streamingowych, telekomunikacyjnych, abonamentów czy składek ubezpieczeniowych. Nie wymaga podawania danych rachunku bankowego lub karty płatniczej. Wprowadzanie kodu BLIK jest też łatwiejsze i szybsze. Płatnościami powtarzalnymi BLIK użytkownik może zarządzać z poziomu zaufanej aplikacji mobilnej banku na swoim smartfonie. Usługa jest dostępna od kwietnia dla wszystkich osób pełnoletnich korzystających z aplikacji dla klientów detalicznych Banku Millennium.

- Chcemy wspierać naszych klientów w dynamicznie zmieniającym się świecie. W natłoku zajęć i obowiązków łatwo zapomnieć o cyklicznych płatnościach za telewizję, prąd, gaz itd. Dzięki usłudze Płatności powtarzalnych BLIK nasi klienci nie będą musieli pamiętać o tego rodzaju zobowiązaniach. Otrzymują bezpieczne rozwiązanie, które umożliwia im łatwe zarządzanie takimi płatnościami w aplikacji mobilnej banku, bez konieczności logowania się w wielu różnych serwisach poszczególnych dostawców oraz podawania im numerów kart - mówi Tomasz Perski, kierujący Zespołem Rozwoju Rozwiązań Dla Klienta – Karty i płatności w Banku Millennium.

- Po dziesięciu latach od wdrożenia przez Bank Millennium systemu płatności BLIK, wprowadzenie nowych możliwości, takich jak płatności powtarzalne, wymagało świeżego podejścia architektonicznego i technicznego. Rozwiązania zostały zbudowane na podstawie dotychczasowych doświadczeń z obszaru płatności. Implementację Płatności powtarzalnych BLIK przeprowadzono na dostępnej platformie transakcyjnej, wykorzystując nowoczesne technologie w obszarze aplikacji mobilnej oraz integracji. Zapewnia łatwą obsługę, wysoką wydajność i dostępność, a przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji - podkreśla Tomasz Jarocki, kierownik Zespołu Płatności Mobilnych i Integracji w Banku Millennium.

- Model subskrypcyjny oferowania różnego rodzaju usług staje się coraz bardziej popularny. Chcemy umożliwić naszym klientom opłacanie subskrypcji przy wykorzystaniu narzędzi, które znają i z których korzystają na co dzień. Dotychczas do opłacania subskrypcji wykorzystywane były głównie karty płatnicze. Udostępnienie Płatności powtarzalnych BLIK jest doskonałym uzupełnieniem palety opcji umożliwiających opłacanie subskrypcji - dodaje Szymon Kuchciak, kierujący Wydziałem Kart Płatniczych w Banku Millennium.

Rynek płatności powtarzalnych rośnie. Z czasem dołączać do rozwiązania będą kolejni dostawcy. Po wpisaniu kodu BLIK na stronie internetowej dostawcy, klient potwierdza aktywację usługi płatności cyklicznej w aplikacji mobilnej Banku Millennium. W tejże inteligentnej aplikacji zobaczy podsumowanie, gdzie aktywował Płatności powtarzalne BLIK, będzie mógł ustawić ich limit oraz zrezygnować z takiej metody opłacania zobowiązań. Niektórzy odbiorcy mogą pobierać płatności automatycznie, inni dopiero po każdorazowym potwierdzeniu transakcji przez klienta.

Więcej informacji: www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna/aplikacja-mobilna-klienci-indywidualni-biznes/platnosci-blik

Pekao wprowadza nowości w grze Money Tycoon w Fortnite

Bank Pekao S.A. przygotował dla fanów gamingu promocję za otwarcie konta z kartą, jak również zaprasza do rozgrywek w kolejnej odsłonie gry Money Tycoon w Fortnite. Mapa gry Pekao została rozbudowana o nowe, atrakcyjne wyzwania, dzięki którym można zdobyć więcej punktów w kolejnych etapach rozgrywek i wziąć udział w konkursie z nagrodami.

Bank Pekao S.A., który w grudniu ubiegłego roku udostępnił graczom mapę Money Tycoon w grze Fortnite jako pierwszy bank w Polsce, wprowadza obecnie do niej wiele nowości. Dostarczą one odbiorcom jeszcze więcej radości z gry i nowych treści edukacyjnych. Mapa Money Tycoon dostępna jest za darmo na wszystkich urządzeniach (na komputerze, w mobilu czy na konsoli) pod linkiem: https://www.fortnite.com i z kodem do gry: 8754-6289-4338.

W nowej odsłonie gry, każda rozgrywka odbywa się na prywatnej wyspie (Money Island Tycoon), którą gracz może rozbudować do samowystarczalnej osady. W trakcie gry, zdobywając kolejne umiejętności, gracz oprócz dobrej zabawy i poszerzenia wiedzy o finansach, ma szansę na zebranie większej liczby punktów i zdobycie wygranej w uruchomionej akcji specjalnej z nagrodami. Wystarczy, że po przeprowadzonej grze, zarejestruje zdobyte punkty na stronie www.moneytycoon.pl i poczeka na wyniki z rankingu. Nagrodzonych zostanie aż 250 najlepszych graczy z najwyższą liczbą punktów!

Nowa odsłona Money Pekao Tycoon, to kolejny krok w budowaniu gry o finansach, która ma nie tylko uczyć, ale także dawać uczestnikom więcej radości z pokonywania kolejnych etapów rozgrywek – mówi Jorge Sanchez Klosinski, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.Kolejna wersja mapy Pekao, jeszcze bardziej zbliża nas do młodych graczy. Osiągnięte dzięki niej rezultaty stawiają naszą realizację w ścisłej czołówce komercyjnych akcji wykorzystujących ekosystem Fortnite, w szczególności w kontekście branży finansowej – dodaje.

Wprowadzenie mapy Tycoon to element strategii Pekao wspierania zainteresowań młodych klientów w ramach gamingu oraz szerzenia wśród nich wiedzy finansowej w bardziej przystępnej formie.

– Mapa Money Tycoon w Fortnite jest elementem marketingowej strategii Pekao w dotarciu do młodych klientów. To nowatorskie podejście łączy zabawę z nauką o finansach, dzięki czemu staje się ona łatwiejsza do zrozumienia, przyswojenia oraz wykorzystania następnie w realnym życiu osobistym. Chcemy, aby nasi młodzi klienci rozwijali się i rośli razem z nami zarówno w wiedzę, jak i w finanse, budowali z nami przyszłość – mówi Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w Banku Pekao S.A.

W ofercie Pekao młodzi znajdą wiele różnych dedykowanych rozwiązań, w tym m.in. Konto Przekorzystne, którego prowadzenie do 26 r.ż. jest bezpłatne, z możliwością wyboru kart z wizerunkiem gamingowym. Bank dla fanów gier udostępnił także skórki w aplikacji PeoPay nawiązujące do gier, dzięki którym młodzi i nie tylko, mogą podkreślić swoją osobowość.

Do 31 marca br. można otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym, w specjalnej promocji i otrzymać bonusy nawet do 400 zł.

Z tego do 300 zł bonusu młody klient może otrzymać w ramach promocji „Otwórz Konto online i odbierz nagrodę”. Bonus będzie wypłacany w dwóch częściach.

Pierwsze 150 zł młody klient może otrzymać za założenie konta online z kartą płatniczą, bankowością internetową Pekao24 i aplikacją PeoPay w terminie do 31.03.2025 r. i dokonanie wpływu łącznie na min. 1000 zł w miesiącu jego otwarcia lub następującym. Powinien także zalogować się do aplikacji PeoPay w dniu otwarcia konta.

Drugie 150 zł może otrzymać za realizację pięciu transakcji bezgotówkowych kartą do konta w każdym z trzech miesięcy od założenia Konta Przekorzystnego.

Dodatkowo młoda osoba może zyskać 100 zł w Programie Mastercard Bezcenne Chwile. Wystarczy, że otworzy konto do 31.03.2025 r., zapisze się do programu i zrealizuje min. pięć transakcji kartą, a 8000 punktów (o wartości 100 zł)  trafi na jego konto w programie. Zdobyte punkty można potem wymienić na nagrody z katalogu gamingowego (lub też innych dostępnych), vouchery do Steam, do platformy Playstation oraz Xbox.

Po wszystkie informacje i aktualne promocje dotyczące Konta Przekorzystnego zapraszamy na stronę: Konto Przekorzystne dla młodych w Banku Pekao S.A.

Podmiotem odpowiedzialnym za wdrożenie Mapy Money Tycoon Pekao w grze Fortnite i prowadzenie Kampanii Konta Przekorzystnego jest Agencja Sales & More S.A. W promocję mapy zaangażowani są gracze i gamingowi influencerzy, w tym główny ambasador gamingu w Pekao – Kamil Kaliński „Kaluch”.

Źródło: Pekao

PKO Bank Polski finansuje budowę nowych domów

PKO Bank Polski finansuje budowę nowych domów

  • Do końca czerwca br. w PKO Banku Polskim obowiązuje obniżona marża dla kredytu na budowę lub dokończenie budowy nowego domu.

     

  • 25 proc. kredytu klient może wykorzystać na dowolny cel.

  • Według raportu ekonomistów PKO Banku Polskiego, popyt na domy jest największy wśród dużych rodzin.

Do 30 czerwca br. osoby, które planują budowę domu lub jej dokończenie mogą składać wniosek o kredyt na promocyjnych warunkach. Bank obniża marżę o 0,2 punktu procentowego. Klient wybiera okres kredytowania i rodzaj oprocentowania, a minimalny wkład własny to 10 proc. Dodatkowo, 25 proc. kredytu można wykorzystać na dowolny cel. Wniosek można złożyć w oddziałach PKO Banku Polskiego. Oferta jest skierowana do wszystkich, którzy planują budowę domu. Jak wynika z raportu Centrum Analiz PKO Banku Polskiego, oferta jest szczególnie atrakcyjna dla dużych rodzin, które preferują zakup lub budowę domu jednorodzinnego.

Kredyt w ramach budowy nowych domów można przeznaczyć na:
- finansowanie budowy lub dokończenie budowy domu,
- zakup domu z rynku pierwotnego od dewelopera,
- zakup domu w trakcie budowy razem z jej dokończeniem.
Bank dopuszcza łączenie tych celów np. z wykończeniem lub wyposażeniem domu. Promocyjne warunki polegają na obniżeniu marży o 0,2 p.p. dla umów kredytu mieszkaniowego Własny Kąt hipoteczny. Klienci, którzy dostarczą do banku świadectwo charakterystyki energetycznej, mogą dodatkowo skorzystać z obniżenia marży o kolejne 0,1 p.p. w ramach oferty wspierającej zrównoważony rozwój, która obowiązuje do 30.06.2025 r. Szczegóły znajdują się na stronie: https://www.pkobp.pl/klient-indywidualny/kredyty-pozyczki/kredyt-hipoteczny
Do końca marca br. można skorzystać też z oprocentowania stałego niższego o 0,4 p.p. przez 5 lat. Po tym okresie kredyt będzie oprocentowany z wykorzystaniem WIBOR. Klient może też ponownie złożyć wniosek o kolejne 5 lat stałej stopy bazowej na nowych warunkach. Dzięki okresowo stałemu oprocentowaniu klient ma pewność, że w tym czasie zmiana WIBOR nie wpłynie na wysokość raty kredytu. Dodatkowo na etapie wykańczania domu można skorzystać z rabatów na zakup sprzętu AGD i RTV w sklepie Samsung dla klientów banku. Szczegóły na stronie https://www.pkobp.pl/klient-indywidualny/uslugi-zakupy/sklep-samsung

„W dużych miastach trudno o duże mieszkanie” - raport Centrum Analiz PKO Banku Polskiego

Wg raportu ekonomistów PKO Banku Polskiego „W dużych miastach trudno o duże mieszkanie” oferta dużych mieszkań w największych miastach jest ograniczona. Ich ceny za metr kwadratowy są często wyższe niż mieszkań o średniej powierzchni. Dodatkowo, duże mieszkania, w przeciwieństwie do tych najmniejszych, rzadko są celem kupujących inwestycyjnie – najczęściej kupowane są na własne potrzeby mieszkaniowe. Oferta wielkomiejskiego rynku mieszkaniowego jest niewystarczająca dla rodzin z co najmniej trojgiem dzieci. Dlatego duże rodziny często preferują zakup lub budowę domu jednorodzinnego w strefie podmiejskiej.
 

- Rośnie zainteresowanie dużymi mieszkaniami lub domami wraz z rosnącą liczbą dzieci w rodzinie. Zależność ta byłaby pewnie jeszcze silniejsza, gdyby nie ograniczenia podażowe oraz finansowe kupujących. Analizując popyt na mieszkania o różnym metrażu w zależności od liczby dzieci, uwzględniliśmy też przedmieścia. Włączyliśmy do analizy powiaty, które otaczają największe aglomeracje. Jeśli rodzina ma możliwość zakupu mieszkania lub domu – widzimy, że wraz z rosnącą liczbą dzieci, rośnie preferencja dla domu jednorodzinnego. Relacja dom czy mieszkanie rozkłada się mniej więcej pół na pół dla rodzin z trójką dzieci ​

– podkreśla Wojciech Matysiak, kierownik Zespołu Analiz Nieruchomości w PKO Banku Polskim. 

Raport dostępny jest pod linkiem: https://centrumanaliz.pkobp.pl/nieruchomosci/puls-nieruchomosci-w-duzych-miastach-trudno-o-duze-mieszkanie
 
Źródło: PKO BP

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.