Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Bank Pekao S.A. zorganizował wartą 1 mld zł emisję obligacji Grupy Żabka

Bank Pekao S.A. we współpracy z konsorcjum instytucji finansowych uplasował emisję 5-letnich obligacji o wartości nominalnej 1 mld zł dla Zabka Group S.A. (Grupa Żabka). Emisja jest powiązana ze wskaźnikami zrównoważonego rozwoju.

Transakcja cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów, w tym głównie inwestorów misyjnych, banków, funduszy inwestycyjnych i towarzystw ubezpieczeniowych. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na cele ogólnokorporacyjne i rozwój.

Oprocentowanie obligacji to WIBOR 6M + 150bp, a termin wykupu został ustalony na 7 maja 2030 roku. Przy ostatecznie ustalonej marży popyt na obligacje spółki przekroczył 1,4 mld zł.

- Mimo dużej zmienności na rynkach światowych polski rynek długu korporacyjnego wygląda wciąż stabilnie i ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Utrzymująca się nadpłynność sektora finansowego daje szanse naszym emitentom na uzyskiwanie relatywnie niskich kosztów długu. Ogromnie cieszy nas zaufanie, jakim obdarzył nas emitent – mieliśmy przyjemność koordynować tę transakcję i zachować pozytywne momentum w turbulentnym okresie. Wierzymy, że to bardzo ważny i znaczący krok w budowaniu relacji i współpracy
z Grupą Żabka
- mówi Piotr Wochniak, dyrektor Departamentu Rynków Finansowych Banku Pekao.

Żabka to sieć ponad 11 tys. małych sklepów działająca na zasadzie franczyzy w formacie convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda klientów. Grupa działa także na rynku diet pudełkowych D2C oraz eGrocery, poprzez takie marki jak Maczfit, Dietly, Jush! oraz Delio.

Źródło: Pekao

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR wspólnie pracują nad usługą e-Doręczeń

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR wspólnie pracują nad usługą e-Doręczeń

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie – wygodnie, szybko i bezpiecznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami. 

Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Wszystko odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej, z użyciem zaufanych narzędzi uwierzytelniających. Rozwiązanie to pozwoli przyspieszyć procesy administracyjne oraz usprawni elektroniczną komunikację z podmiotami zarówno publicznymi jak i komercyjnymi.
 

– Współpraca Poczty Polskiej z PKO Bankiem Polskim i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp 

– mówi  Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.

Dzięki planowanemu wdrożeniu klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO Banku Polskiego - iPKO. Klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które ułatwi codzienny kontakt z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom, którzy skorzystają z tej usługi.
 

– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług  cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony - również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne  

– podkreśla Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.

W realizację projektu zaangażowany jest KIR - technologiczny integrator usług wspólnych sektora bankowego. Rolą KIR jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym, co z czasem pozwoli na dostarczenie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.
 

– Dzisiejsze tempo rozwoju technologii wymaga sprawnego udostępniania usług, którym użytkownicy mogą zaufać. Dlatego nowe projekty warto od początku budować w standardzie pozwalającym na integrację różnych podmiotów, z myślą o ich stopniowym upowszechnianiu na rynku. Za szczególnie ważne uznajemy te inicjatywy, które tworzą realną korzyść dla użytkowników – a projekt usługi e-Doręczenia, realizowany z Pocztą Polską i PKO Bankiem Polskim, ma właśnie taką jakość

– mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.

W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie szczegółowych analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej nowej usługi.
 
Źródło: PKO BP
Nowe wizerunki kart PKO Banku Polskiego

Nowe wizerunki kart PKO Banku Polskiego

33. kolejka PKO Bank Polski Ekstraklasy oznacza nie tylko, że do rozstrzygnięcia zostały dwie serie spotkań. To również informacja dla kibiców i klientów banku o 11. kartach płatniczych z nowymi wizerunkami drużyn. W nowej odsłonie dostępna jest także karta z herbami wszystkich klubów PKO Bank Polski Ekstraklasy sezonu 2024/2025.

Od dziś można nabyć Oficjalną Kartę Ekstraklasy z odświeżonymi wizerunkami: Górnika Zabrze, Korony Kielce, Lecha Poznań, Piasta Gliwice, Puszczy Niepołomice, Radomiaka Radom, Rakowa Częstochowa, Śląska Wrocław, Stali Mielec, Widzewa Łódź i Zagłębia Lubin.
To druga odsłona nowych kart w sezonie 2024/2025. Karty z wizerunkami pozostałych drużyn, w tym beniaminków obecnego sezonu – zostały wdrożone w rundzie jesienniej i wciąż są dostępne. W sumie dostępnych jest ich 19.
Karta z wizerunkiem danego klubu lub z herbami wszystkich drużyn to wyjątkowy gadżet dla każdego kibica piłki nożnej, który zawsze można mieć ze sobą. To najlepszy sposób na identyfikację z ulubionymi barwami klubowymi.
Zmiana karty dla klientów PKO Banku Polskiego jest możliwa w oddziałach banku w całej Polsce, w serwisie transakcyjnym iPKO oraz w aplikacji mobilnej IKO. Koszt zmiany to 14,90 zł. Dla nowych klientów banku, karta jest bezpłatna.
Dla PKO Banku Polskiego to ósmy sezon zaangażowania i współpracy z najlepszą piłkarską ligą w Polsce. Oficjalna Karta Ekstraklasy to jedyny taki produkt na rynku, który z powodzeniem łączy sport z biznesem. Pozwala i ułatwia kibicom w całej Polsce identyfikować się ze swoim klubem, a karta płatnicza nabiera osobistego charakteru.
Wdrożenie nowych kart jest możliwe dzięki współpracy banku ze wszystkimi klubami, które są jednocześnie autorami projektów graficznych kart.
Karty z wizerunkami Stali Mielec, Puszczy Niepołomice i Śląska Wrocław będą dostępne do rozpoczęcia nowego sezonu PKO Bank Polski Ekstraklasy.
 
Źródło: PKO BP

InPost i Vinted podpisały nową umowę partnerską

InPost będzie dostarczał przesyłki Vinted w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie oraz Vinted – europejski lider w sprzedaży rzeczy z drugiej ręki – podpisały nowy, wieloletni, europejski kontrakt. Zgodnie z umową InPost, wykorzystując swoją sieć maszyn Paczkomat® i punktów PUDO, będzie obsługiwał dostawy paczek Vinted w ośmiu krajach do końca 2027 roku.

W ramach współpracy InPost oferuje swoją gęstą sieć ponad 82 000 punktów out-of-home, z szybką i ekonomiczną opcją dostaw. Vinted zapewnia zaś znaczny wolumen przesyłek od milionów swoich klientów.

– Szeroka, europejska sieć logistyczna Grupy InPost wspiera rozwój największych platform i sprzedawców w całej Europie. Strategiczne partnerstwo z Vinted jest dowodem, że oferujemy najbardziej niezawodne i wysokiej jakości usługi logistyczne, dlatego cieszę się, że InPost przyczynia się do sukcesu Vinted. Dla Grupy InPost to partnerstwo jest kolejnym krokiem w dążeniu do pozycji lidera w europejskiej logistyce. Umowy takie, jak z Vinted, są kluczowe dla strategii InPost i wzmacniają międzynarodową pozycję Grupy – w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę Yodel – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Grupą InPost na wielu europejskich rynkach. To partnerstwo doskonale wpisuje się w nasze zobowiązanie do zapewnienia naszym użytkownikom najbardziej efektywnych i przystępnych cenowo rozwiązań logistycznych – mówi Vytautas Atkočaitis, wiceprezes Vinted Go.

W ubiegłym tygodniu Grupa InPost ogłosiła przejęcie spółki Yodel, co pozwoli InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – transakcja ta wzmacnia pozycję InPost jako trzeciego niezależnego operatora logistycznego w Wielkiej Brytanii i znacząco przyspiesza tempo rozwoju Grupy. Zakup Yodel nastąpił po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku, co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii. W ramach swojej ogólnoeuropejskiej ekspansji InPost planuje zainwestować prawie 600 milionów funtów w Wielkiej Brytanii do 2029 roku. Łączna wartość inwestycji w tym kraju wyniesie 1 miliard funtów.

W 2024 roku Grupa InPost odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów, które wzrosły o 23,5% r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA, osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5% r/r. Wolumen przesyłek za rok 2024 wyniósł 1,1 mld (+22% r/r).

 

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

Wyjątkowa zmiana w ratingach mBanku: S&P, Moody’s i Fitch podwyższyły swoje oceny. Doceniono skuteczną redukcję ryzyka w portfelu kredytów walutowych, wzrost rentowności i silną pozycję kapitałową.

Wyjątkowa zmiana w ratingach mBanku: S&P, Moody’s i Fitch podwyższyły swoje oceny. Doceniono skuteczną redukcję ryzyka w portfelu kredytów walutowych, wzrost rentowności i silną pozycję kapitałową.

mBank umacnia pozycję na rynku finansowym. Wszystkie trzy globalne agencje ratingowe - S&P Global Ratings, Moody’s Ratings i Fitch Ratings - w ciągu niespełna dwóch miesięcy podwyższyły ratingi banku. Doceniły znaczące postępy w redukcji ryzyka kredytów frankowych, poprawę rentowności oraz silną kapitalizację. To wyjątkowe zdarzenie potwierdza stabilność mBanku i jego zdolność do dalszego wzrostu.

Agencja S&P Global Ratings podwyższyła długoterminowy rating kredytowy mBanku do 'BBB+' z 'BBB'. Agencja Moody’s Ratings podniosła długoterminowy rating depozytowy mBanku do 'A3' z 'Baa1' oraz długoterminowy rating kredytowy mBanku Hipotecznego do ‘Baa1’ z ‘Baa2’. Fitch podwyższył długoterminowy rating kredytowy mBanku do ‘BBB’ z ‘BBB-’.
S&P i Fitch podwyższyły także ratingi emitowanych przez bank instrumentów -  długu senioralnego uprzywilejowanego (Senior Preferred) oraz długu senioralnego nieuprzywilejowanego banku (Senior Non-Preferred).  W przypadku Fitch podwyższenie ratingów było o dwa poziomy: (i) dla długu senioralnego uprzywilejowanego do ‘BBB+’ z ‘BBB-’ oraz, (ii) dla długu senioralnego nieuprzywilejowanego banku do ‘BBB’ z ‘BB+’.
Podwyższenie ratingu banku przez kilka globalnych agencji w tak krótkim czasie to unikalne zdarzenie na rynku w ostatniej dekadzie. Wszystkie agencje podkreśliły skuteczne działania mBanku w obszarze zmniejszenia ryzyka związanego z kredytami hipotecznymi we franku szwajcarskim, co ma istotny wpływ na stabilność i przewidywalność wyników finansowych banku.
 

mBank się rozpędza. Decyzje agencji ratingowych są dla nas istotne z trzech powodów. Po pierwsze, wyższy rating kredytowy oznacza mniejsze ryzyko i w konsekwencji niższe koszty finansowania. Po drugie, ratingi potwierdzają pozycję mBanku jako stabilnego i godnego zaufania partnera w biznesie. I po trzecie, pokazują, że wysiłki, które podejmowaliśmy w ostatnim czasie, zwłaszcza na rzecz zmniejszenia ryzyka związanego z portfelem kredytów we frankach szwajcarskich oraz odbudowy kapitału, były bardzo skuteczne. Podniesienie wszystkich kluczowych dla nas ratingów kredytowych w okresie niecałych dwóch miesięcy jest potwierdzeniem, że tuż przed ogłoszeniem nowej strategii, bank jest gotowy na oczekiwany wzrost. Mam w związku z tym pełne przekonanie, że działania, które podjęliśmy pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość.

Cezary Kocik, prezes mBanku

Agencje ratingowe zwróciły szczególną uwagę na:

  • Redukcję ryzyka kredytów frankowych: Wszystkie agencje podkreślają znaczące postępy mBanku w redukcji ryzyka związanego z kredytami hipotecznymi we franku szwajcarskim. Moody’s zauważa, że od 2018 roku do końca 2024 roku mBank przeznaczył ponad 16,5 miliarda złotych na rezerwy na ryzyko prawne, z czego około 12 miliardów złotych w ciągu ostatnich trzech lat. S&P Global Ratings ocenia, że mBank "w znacznym stopniu zredukował ryzyko prawne" związane z tymi kredytami. Według agencji Fitch nastąpiło „znaczne i trwałe obniżenie ryzyka związanego z kredytami hipotecznymi w walucie obcej" i w konsekwencji ryzyko to przestało już negatywnie wpływać na ocenę profilu kredytowego mBanku. Systematycznie spada liczba aktywnych kredytów we franku szwajcarskim. Na koniec 2024 roku pozostało 16,4 tys. aktywnych umów z 85,5 tys. umów które zawarliśmy z klientami. Do dziś bank podpisał już ponad 26,8 tys. ugód z kredytobiorcami. 
  • Poprawa rentowności: S&P Global Ratings wskazuje na rentowność mBanku, który w 2024 roku zanotował 2,2 miliarda złotych zysku netto. Moody’s Ratings przewiduje, że poprawa wyników banku będzie kontynuowana wraz ze spodziewanym spadkiem kosztów związanych z ryzykiem prawnym. Fitch oczekuje, że w związku ze znacznym ograniczeniem kosztu ryzyka prawnego, zyski mBanku staną się mniej zmienne.
  • Wzmocnienie pozycji kapitałowej: Agencje pozytywnie oceniają wzmocnienie kapitałów mBanku. Moody’s Ratings zwraca uwagę na udaną emisję instrumentu Additional Tier 1 o wartości 1,5 miliarda złotych, która przyczyniła się do zwiększenia współczynnika kapitału Tier 1 Grupy do 14,5%  na koniec 2024 roku.
Podwyższenie ratingów przez trzy największe agencje to wyraz uznania dla siły finansowej, efektywnego zarządzania ryzykiem i perspektyw rozwoju mBanku. Bank konsekwentnie realizuje strategię, która przynosi korzyści zarówno klientom, jak i akcjonariuszom, umacniając jego wiodącą pozycję na polskim rynku bankowym.

Czym są ratingi i dlaczego są ważne dla banku?

Ratingi kredytowe to oceny wiarygodności finansowej, wystawiane przez niezależne agencje ratingowe. Oceniają one zdolność danej instytucji do wywiązywania się ze swoich zobowiązań finansowych, na przykład spłaty długu. Wyższy rating oznacza większą pewność, że bank jest stabilny i bezpieczny, co jest kluczowe dla pozyskiwania finansowania na rynku, budowania zaufania klientów i inwestorów oraz ogólnego postrzegania banku jako solidnego partnera finansowego.
 
Źródło: mBank

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.